Är du över 25 år?

Denna webbsida innehåller information om alkoholdrycker. För att besöka webbplatsen måste du vara 25 år eller äldre.

Sigtuna Brygghus lanserar ny varumärkesplattform och visuell identitet

För ett år sedan inledde Galatea ett samarbete med varumärkesbyrån FLW kring Sigtuna Brygghus varumärke. Nu lanseras en ny varumärkesplattform och re-design av den visuella identiteten med syfte att stärka Sigtuna Brygghus position på den svenska ölmarknaden.

Sigtuna Brygghus lanserar ny varumärkesplattform och visuell identitet. I den uppdaterade visuella identiteten har FLW tagit fram en uppdaterad logotyp med brygghuset i fokus, en utökad färgpalett, en ny genomgående typografi, ett lekfullt och abstrakt illustrationsmanér inspirerat av brygghuset samt ett nytt designsystem för flaskor och burkar för att skapa ett sammanhållet uttryck. Dessutom har ett uppdaterat bildspråk för produkter och miljö tagits fram.

“För Sigtuna Brygghus är hantverksöl inte en stil, utan resultatet av många års arbete och insikter. Med den nya designen vill vi förmedla balansen mellan kunnighet, kvalitet och kreativitet som präglar brygghuset. Lekfullt men med tydliga ramar”, säger Marcus Friari, brand manager för Sigtuna Brygghus på Galatea.

Den nya identiteten rullas ut löpande under våren 2021 och implementeras på allt från flaskor, burkar och kartonger till POS-material och sociala medier, samt på en helt ny webbsida.

 

Läs hela pressmeddelandet här

Kika in på sigtunabrygghus.se

Följ oss på instagram.

Close

Signa upp till vårt nyhetsbrev!

Ta del av nylanseringar, event, info och mycket mer!